خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/26 - 11:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
قاسمی پور تشریح کرد:

مصوبه کمیسیون تلفیق برای آموزش نیروی کار ماهر در کشور

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برای تقویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، ۲ درصد از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار می‌گیرد.

شیوا قاسمی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برای ارتقای جایگاه سازمان فنی و حرفه‌ای، عنوان کرد: با توجه به تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در کمیسیون آموزش، پیشنهاداتی بودجه‌ای برای اجرای مصوبات پیشین در کمیسیون در تلفیق مصوب شد.



نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در اجرای ماده ۸ قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، دولت مکلف است به منظور توانمندسازی نیروی انسانی موجود خود و اشتغال پذیری افراد جویای کار علاوه بر انعقاد موافقتنامه با سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور، برای هزینه کردن حداکثر نیم در هزار اعتبار هر طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۲ درصد از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار دهد.



وی اضافه کرد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، مقرر شد همچنین معادل یک در هزار مزد کارگران در هر ماه توسط کارفرمایان صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی طبق صورت‌های ماهانه ارسالی به سازمان تامین اجتماعی به منظور مهارت آموزی مستمر در اختیار سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور قرار می‌گیرد.



قاسمی پور اضافه کرد: دستورالعمل نحوه دریافت وجوه موضوع این بند توسط وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی (سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) تهیه می‌شود.



عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1403 یادآور شد: تمامی مصوبات فوق برای اجرا باید در صحن علنی مجلس به تصویب و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374727
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار